Sthlm, julbord och vardagsstress

Ja nu är det några veckor sen sist jag bloggade och mycket har hunnit hända sen dess. Kan ju börja med att säga att nu hänger mina tapeter inte upp och ner längre, nu hänger dom rätt väg och det är jag så glad över :) efter att ha bott en och en halv vecka på en arbetsplats har jag nu hunnit få ordning på en del av lägenheten, sofforna har kommit och är uppskruvade och står på sin plats, fortfarande en del saker som ska hängas upp på väggarna. Pappa och mamma var hit i torsdags för att se på hockey och jag passade då på och skulle utnyttja honom lite, men efter en rad motgångar fick vi aldrig upp hatthyllan. De började med att jag inte hade rätt borr och när jag då hittat den så visade det sig att jag inte hade några skruvar så de var bara att vänta till fredag morgon för att fara och handla skruvar. När pappa väl hade köpt skruvar och tog fram borrmaskinen så fanns de inge batteri i den och pappa hann åka hem innan den var färdig laddad, typiskt!!!!! De värsta jag vet är att flytta och inte få ordning på sakerna förrens flera veckor efter inflytt, jag har inte tid att vänta. Jag har ännu inte hittat och vet inte riktigt hurdana gardiner jag söker till köket. När jag nu ändå kom in på ämnet gardiner så kan jag ju nämna att jag och en del av mina vänner har vart på IKEA i säkert 6 olika omgångar men gardinerna som jag vill ha till vardagsrummet har alltid varit slut, nu börjar jag bli less, när kommer de egentligen?

Jag har också hunnit med en vända till Sthlm och träffat mina kära vänner där som just nu bor runt om i hela landet, en kul helg med mycket shopping och trevligt sällskap. Hem till Övertorneå har jag också hunnit vara och nu ihelg hade vi julbord med jobbet, riktigt god mat må jag säga och en kul julfest hade vi :) Just nu är vardagen väldigt stressig, värre kan de nog inte bli, tyvärr. En vanlig dag ser många gånger ut enligt följande, uppstigning 06.00, jobb 07.00 därefter skola och sedan lunch, tillbaka på jobbet och så ska man senare hinna med ett träningspass och middag på de. mellan allt detta ska jag också hinna med att ge Hjalle tid och gå ut med honom. Idag har vi tagit igen en massa som vi missat de två senaste veckorna, vi har vart på en timmes promenad och busat utomhus i en halv timme, de gillade vovven de kunde jag se :) Nu väntar jag faktiskt på att min bror och hans flickvän ska ha tid och komma och hälsa på mig å det hoppas jag är snart :)
Julen den närmar sig med stormsteg och alla julklapparna är ännu inte köpta :/

Kommentarer
Postat av: Erika

Frida! Uppdatering? ;)

2011-01-21 @ 16:32:58
URL: http://erikakristinarousu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0