Dagarna räcker inte riktigt till....

Nu sitter jag här i sovrummet och har snart tänkt lägga mig och sova, har lite sovmorgon imon väckarklockan ringer 08.30. I vanliga fall ringer väckarklockan mellan 05.30 och 06.00. Igår och idag har jag haft två väldigt stressiga dagar. Igår var jag på jobbet 06.30 och slutade 11.00, lunch och sedan ut till tapetaffärer och efter många om och men så har jag nu bestämt mig för helt nya tapeter än de jag först valde ut. 12.40 åka ut till Colorama för att se om de har hemma alla tapeter eller om en del är beställningsvara, givetvis är jag ute under lunchtid vilket betyder att butiken endast har en säljare och den mannen kan jag lova hade inte bråttom någonstans alls trots att han har cirka tio kunder på kö. Jag inser att jag inte har tid att stå där och se på säljaren och hans otroligt sega rörelser som bara gör en mer stressad då lektionen börjar kl 13. Åker ut till universitetet och kommer 10 min sent till föreläsningen som inte är speciellt givande. Därefter är det sedan dags att börja jobba på grupparbetet som ska lämnas in den 16 november och det gick förvånansvärt bra faktiskt :) När klockan då närmar sig halv fem är det dags att ge Colorama en ny chans och den här gången gick det bättre. Efter en halvtimme är jag äntligen färdig och det är dags att inhandla middag. Kring 18 tiden landar jag hemma och har en överlycklig hund som väntat på mig hemma i ett flertal timmar så jag bestämmer mig trots den överraskande kylan att ta en kortare promenad med honom. Tvättstuga står nu på schemat. Lagom till läggdags smyger sig tapet ångesten på och jag blir återigen osäker på valet av tapeter, är det här nu rätt? Det är ju trots allt fråga om flera tusenlappar för två fondväggar.

Idag ringde väckarklockan ännu tidigare då jag var så lat dagen innan och sparade duschen till nu på morgon. Efter en varm dusch var de då dags att bege sig ut till skolan, jag ringer Martin och lurar honom att hoppa av bussen eftersom vi har lektion på morgon. När vi väl kommer till skolan så är det alldeles tomt utanför föreläsningssalen där vi sist befann oss, snabbt upp med telefonen för att logga in på fronter och se vart vi ska var och vid de ögonblicket har klockan redan slagit 08.15 och föreläsningen ska ha börjat. När vi väl får upp schemat och tagit reda på rätt sal så inser vi båda två att vi inte har någon aning om vart den ligger, vi frågar efter hjälp och hittar tillslut salen och när vi ska gå in så inser vi att något inte är som det ska overhead bilderna handlar inte alls om de vi läser och vi känner inte igen en enda person i salen, vi hr tagit fel på tiden också, typiskt! Då är det bara att åka in till jobbet och efter en timme där så måste jag bege mig hemåt eftersom målarna kommer på besök och vill veta hur det ska tapetseras. Efter ett snabbt besök hemma och en lätt lunch så återvänder jag till jobbet för att avverka ytterligare en och en halv timme innan det då är dags att åka till skolan på lektion. Efter lektion tillbaka på jobbet för att jobba en och en halv timme till, när klockan slår 16.00 åker jag till Willys för att handla lite mat och laga middag. Mätt och belåten här hemma var de då dags att börja plocka undan saker, tömma diskmaskin och vika in tvätten som jag tvättade dagen innan. Idag tyckte jag faktiskt att det var lite för kallt för en promenad med vovven så vi har myst på framför tv:n och busat lite med hans kära nallar :)
Senare i veckan väntar jag alltså in målarna och snart bor jag på en byggarbetsplats igen :p, ska bli kul att få nytt men väntetiden är lång och de nya är dyrt, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0