Vilket alternativ är bäst?

Lägenheten som jag nu bor i trivs jag faktiskt i, men ytan är den stora nackdelen, ska man bo själv så fungerar det mer än bra, men att flytta från 71 kvm till 48 kvm är nog ingen bra idé. Men de är ju det lilla gulliga som jag och Hjalle trivs i här på Skurholmen, skulle den här lägenheten ha varit inne i stan så hade jag inte flyttat från den. Men i de här läget så funderar jag på att hyra ut den i andra hand och har då två olika alternativ att flytta till, men vilket är bäst är ju den stora frågan?

Alternativ 1
Gultza-udden, en relativt nyrenoverad 2:a på 60 kvm på markplan. Kakel och klinker i badrummet, golvvärme :) Utsikt mot vattnet, lugnt fint område. Bra planlösning (dock ganska litet sovrum). Comhem så jag kan se hockey:) Hyra: ca 6700 kr/mån
Alternativ 2
Centrala stan, en charmig 2:a på kring 70 kvm, i ett äldre trähus. Nära till jobbet, träning och shopping. Bastu i källaren :) Comhem så jag kan se hockey :)
Hyra: 6100 kr/mån
Just nu lutar det ju åt alternativ 2, jag älskar stora gamla fönster, med breda fönsterbrädor och stora ytor som en 2:a på 70 kvm måste betyda. Men morgondagen får avgöra :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Alt. 2 lär nästan bäst, fast 1:a har ju utsikten,hmm.. och det är ju NÄRA till stan därifrån med. Men lite billigare hyra i 2:an och större

2010-10-07 @ 10:15:34
URL: http://lindahk.blogg.se/
Postat av: Frida

2:an lät nästan bättre, den ligger i samma hus som Simon och Jögge bodde i, du var säkert och hälsade på dem någon gång, var deras lägenhet fin? :)

2010-10-07 @ 14:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0